Spletna stran uporablja piškotke za vašo boljšo spletno izkušnjo. Sprejmete piškotke?

Letos k svojemu telesu pristopite drugače

Piše: Maja Dakskobler

Skok v novo leto smo opravili, sedaj pa so na vrsti novoletne zaobljube. Zagotovo se je tudi letos na vašem seznamu znašlo nekaj v povezavi z gibanjem, vadbo in zdravim načinom življenja, kajne? Veseli nas dejstvo, da se vedno več ljudi ukvarja s športom in različnimi oblikami telesne aktivnosti. A kako pristopiti k aktivnosti, ko so poleg zaobljub na našem “krožniku” še različne tegobe? Kako izbrati pravo obliko telesne aktivnosti, ko se srečamo z določeno poškodbo, težavo, bolečino ali kroničnim obolenjem?

Verjetno vaše letošnje zaobljube niso ne prve ne zadnje. Že kolikokrat ste novega leta dan začeli s prepričanjem, da boste svoj življenjski slog spremenili, vendar se je vedno kje zataknilo.

Mogoče ste se znašli v preveliki skupini, kjer si vaditelj ni mogel zapomniti katero koleno je boleče, kaj šele da bi v tisti gužvi vadbo vaši bolečini lahko prilagodil. Nato ste se odločili za individualni pristop, kjer vam je osebni trener pripravil tabelico trimesečnega plana in vas pozabil vprašati kako se počutite ter ali je bolečina v hrbtenici kaj manjša. Morda ste z zagnano skupino začeli premetavati uteži in štange, naslednji dan pa vas je od bolečin zvijalo. Ali pa tisti rekreacijski nogomet ob sredah, ki se je končal z zvitim gležnjem ter ogromno modrico na sprednji stegenski mišici. Na koncu ste le obupali in se prepustili polurni hoji v lastni režiji trikrat tedensko, ki je trajala ravno do sredine januarja.

Eh ja, tudi letos čarobne formule in recepta žal (ali pa na srečo) ni. Ko se srečamo z določeno poškodbo, bolečino ali kroničnim obolenjem, se je potrebno tega še toliko bolj zavedati.

Pri vadbi po poškodbi ali ob bolečinah je potrebno vedeti, da bo zaradi tega pot do napredka po vsej verjetnosti daljša. Da bo bolečinsko stanje nihalo in se spreminjalo. Vendar samo z vztrajnostjo in prilagojenim vadbenim programom lahko pričakujemo izboljšanje in preprečitev poslabšanja stanja.

Gibanje je namreč izjemnega pomena za VSE ljudi in blagodejno vpliva na naše življenje. Težko govorimo o tem katere vrste aktivnosti so dobre in katere slabe. Pomembno je, da kljub temu, da se srečujete z določenimi bolečinami, poškodbami in težavami, še vedno lahko izbirate aktivnosti, ki so vam všeč in v katerih uživate. Pri tem pa je oseba s katero delate skoraj gotovo ključnega pomena.

Ko izbirate osebo s katero izvajate telesno aktivnost, je pomembno, da ste pozorni na naslednje:

  • Zanimanje za vaše počutje iz vadbe v vadbo je ključno. Trener ali kineziolog mora poiskati povratno informacijo o odzivih vašega telesa na vadbo.
  • Trener mora delovati na način, da vas želi čim bolj izobraziti v smeri vadbe, ki je primerna za vas. Razlaga vam, zakaj določeno vajo delate in kakšen bo predviden rezultat.
  • Če trener spremeni plan vadbe tekom procesa, ni s tem nič narobe. To ne pomeni, da se je zmotil in ne ve, kaj dela, ampak da je program prilagojen TOČNO VAM. Ljudje smo si različni in se na isti dražljaj lahko drugače odzivamo. To, da se trener ne drži zastavljenjega programa kot pijanec plota, je vrlina.
  • Če trener nima odgovora na vsako vaše vprašanje in rešitve za vsako vašo tegobo, je to v redu. Pomembno je, da delate s strokovnjakom, ki je dober na področju gibanja in vadbe ter zna sodelovati s strokovnjaki z drugih področij.

V Fitnes Kliniki delamo v manjših skupinah, vadba pa je prilagojena vsakemu posamezniku glede na težave, ki jih ima. Trudimo se, da čimbolj razumete stvari, ki jih z nami počnete. Trudimo se, da razumete kako stvari, ki jih izvajate tekom dneva (večurno sedenje ipd.) vplivajo na vaše telo in počutje. Radi imamo diagnostičen pristop, zato nas vedno zanima, kakšno je vaše stanje, napredek in kako se počutite. In sodelujemo z vrhunsko ekipo strokovnjakov z različnih področij.

Pridružite se nam in v letu 2019 klinično pristopite do svojega telesa!