Spletna stran uporablja piškotke za vašo boljšo spletno izkušnjo. Sprejmete piškotke?

Ste tudi pred letošnjim poletjem želeli shujšati?

Natisni
Piše: Urška Dolinšek, CEO Fitnes Klinika

Trenerji se še vedno pogosto srečujemo s posamezniki, ki želijo v kratkem času narediti spremembe na telesu. To je seveda najbolj aktualno v pomladnih dneh, ko želimo z lepo oblikovanim telesom zakorakati v vroče poletje. Žal pa v večini primerov ne gre po pričakovanjih. Kolikšna je vloga trenerja in na kaj vse lahko vpliva med procesom spreminjanja življenjskih navad?

Trg nam ponuja številne prehranske produkte, ki obljubljajo želene rezultate, naprave, ki oblikujejo telo v nekaj tednih in na spletnih straneh najdemo številne nasvete v smeri "z malo truda do velikih rezultatov". Posledično imamo trenerji precej težav s soočanjem posameznikov z realnim stanjem in v večini primerov so ti posamezniki na začetku šokirani v kako slabi telesni pripravljenosti se nahajajo.

Ali lahko trener natančno predvidi, koliko časa bo potreboval kandidat za dosego želenega cilja?

Za dosego trajnih rezultatov je potreben celosten pristop in postopno spreminjanje življenjskih navad. Pred določitvijo okvirnih planov in predvidevanjem rezultatov nas trenerje zanimajo vaše:

  • prehranjevalne navade,
  • bolezenska stanja, poškodbe in deformacije,
  • delovno mesto, 
  • predhodna športna aktivnost,
  • kakovost spanca, ipd…

Soočanje z lastnimi življenjskimi razvadami, ki so posameznika pripeljale do trenutnega stanja, je v večini primerov najtežji del preobrazbe. Spreminjanje življenjskih navad je dolgotrajen proces in redko kdo čez noč spremeni svoj življenjski slog.

Seznanitev z zdravstvenimi posledicami, ki se zaradi sedečega načina življenja lahko pojavijo, nam je trenerjem velikokrat v pomoč. Tako posameznika postopoma izobrazimo, da postane bolj aktiven z namenom izboljšanja in ohranjanja svojega zdravja. Lep izgled na koncu postane le neizbežna posledica.

Kako torej vse skupaj poteka?

Redna vadba je pogoj za dolgoročne rezultate!

  1. Na prvem treningu se pogosto srečamo z "zaspanim telesom", torej številne mišice niso v funkciji in v tem primeru se kar nekaj časa ukvarjamo, da prebudimo telo in dosežemo ustrezno aktivacijo in občutenje posameznih mišic.  
  2. Šele po dobri diagnostiki telesa in življenjskih navad lahko približno predvidimo prve rezultate, seveda ob rednih prilagojenih treningih in predvsem urejeni prehrani.
  3. Zavajajoče je prepričanje, da boste z nekaj treningi naredili spremembo pred poletjem, kajti šele po treh mesecih redne vadbe lahko beležimo prve rezultate.
  4. Največja napaka po dosegu prvih napredkov je opustitev treningov in vrnitev nazaj k prehranskim razvadam, zato je vloga trenerja pomembnejša kot si predstavljamo.
  5. Trener izobražuje na številnih področjih in postopoma spreminja nezdrave razvade v trajne pozitivne spremembe življenjskega stila.

Današnje vreme sicer ne spominja, da smo že globoko zakorakali v poletje, kljub temu pa je izvrstna priložnost, da naredite plan za trajno spremembo. Začnete lahko že danes, julija 2019 boste hvaležni.